У автомобілі, що рухається, ротор «ганяє в холосту» повітря всередині ретардера, а при гальмуванні в ретардер подається олія. Все дуже просто – чим більше олії у просторі обертання ротора, тим сильніший він гальмує.
За конструкцією є гальмо-сповільнювач (ретардер), вбудований (інтегрований – in) у коробку передач. Якщо ретардер об'єднаний з коробкою передач, він називається інтегрованим: фірма ZF навіть ввела для нього окрему назву –інтардер».
Як Інтардер влаштований і як працює: Пусковий привід надає ротору подвоєну швидкість обертання щодо вихідного валу коробки передач. Ротор розганяє потік олії в камері інардера і воно нагнітається в порожнині нерухомих лопатей статора, звідки повертається на лопаті ротора.