В складі електровоза знаходяться несамохідні вагони, тобто електровоз тягне їх за собою. А у складі електропоїзда знаходяться моторні вагони, які також мають двигуни, що живляться від електричної мережі.
Електропоїзди використовуються лише між районами, іноді областями. Вони пересуваються у приміському сполученні. Поїзди А використовуються для більш далеких поїздок країною і навіть за її межі. В електричках пасажири можуть розміщуватись скрізь, у тому числі й у моторних вагонах.
В даний час в Росії серійно випускаються вантажні та пасажирські електровози як постійного (пасажирські ЕП2К; вантажні 2ЕС4К, 2ЕС6, 2ЕС10), так і змінного струму (пасажирські ЕП1М, ЕП1П; вантажні 2ЕС5К, 3ЕС5К, Е5К).
Електровоз отримує енергію з контактної мережі (КС) за допомогою струмоприймачів. Якщо уявити ланцюг постійного струму, то в ній КС буде "плюсом". Далі, пройшовши через електровоз і забезпечивши харчування, тяговий струм йде в рейки, а від них – назад на підстанцію.