Зміст:
Ступиця – це важлива деталь у системі колеса автомобіля, яка відіграє ключову роль у її правильній роботі. Вона служить не тільки опорою для колеса, а й забезпечує передачу сили від приводу до колеса, а також дозволяє колесу вільно обертатися.
Однією з основних функцій маточини є підтримання оптимального положення колеса щодо кузова автомобіля. Вона дозволяє колесу обертатися навколо осі та поглинати нерівності дороги, забезпечуючи комфортну подорож для пасажирів. Крім того, маточина впливає на керованість автомобіля, його стійкість та гальмівні характеристики.
Варто відзначити, що маточина також є важливим компонентом системи гальм автомобіля. Вона забезпечує правильну роботу гальмівного механізму, передаючи момент, що крутить, на гальмівні диски або барабани. Тому надійність і якість маточини відіграють важливу роль у безпеці на дорозі.
Матеріал | Властивості | Застосування |
---|---|---|
Метал | Міцний, стійкий до зношування | Застосовується в автомобільних маточках |
Пластик | Легкий, дешевий | Часто використовується у велосипедних ступицях |
Кераміка | Висока температуростійкість | Використовується в промислових маточях, наприклад, у газових турбінах. |
Ступовий вузол, на якому тримається колесо, несе на собі всю вагу автомобіля, додатково посилений динамічними навантаженнями (розгін, гальмування, повороти).4 травня 2016 р.
Що тримає маточину в машині?
Ступиця автомобіля – елемент підвіски, за допомогою якого з'єднується вал та диск колеса.
На чому тримається маточина?
Для керованих: ступиця розміщується на передньому мосту автотранспортних засобів із переднім приводом, оптимальна також і для повнопривідних автомобілів. Для керованих і некерованих коліс. Для керованих коліс: кріпиться на передніх колесах, але для машин із заднім приводом.
Що вставляється в маточину?
Усередині ступиць передніх провідних коліс виконані шліци, а на зовнішній поверхні виточки під підшипники. Тобто така маточина вставляється у поворотний кулак своєю зовнішньою поверхнею.
Як зрозуміти що маточину пора міняти?
гул при їзді, який залежить від швидкості авто, а чи не від включеної передачі; легкий металевий стукіт при проїзді нерівностей; люфт керма, що збільшився, його тремтіння при їзді на високій швидкості по дорозі з дефектами полотна (один із симптомів несправності переднього ступичного підшипника).