Головний вагон – вагон моторвагонної секції, електропоїзда, дизель-поїзда або електропоїзда метро, що має кабіну або відсік з органами управління, за допомогою яких машиніст керує поїздом.
Сучасні автономні локомотиви як первинний двигун використовують двигуни внутрішнього згоряння – дизель (тепловози) або газова турбіна (газотурбовози).
До вагонам вантажного парку відносяться: вагони, напіввагони, вагони-цистерни, думпкари, хопери, платформи (товарні вагони без даху), фітингові платформи, вагони бункерного типу, транспортери, автомобілевози, вагони-кенгуру (для перевезення автомобільних напівпричепів), ізотермічні, вагони-льодовики, …
Кабіна машиніста – спеціальне окреме приміщення на локомотиві, яке служить робочим місцем локомотивної бригади і в якому розташовані органи управління, апаратура та прилади, необхідні для обслуговування силової установки (паровий котел, дизель) та регулювання роботи двигунів (парова машина, тягові …