Основна причина передчасного виходу трансмісії з ладу полягає в порушенні елементарних правил експлуатації та обслуговування, до яких належать: Несвоєчасна заміна олії та/або фільтруючих елементів. Використання олії низької якості, що не відповідає вимогам виробника.
Серед інших ознак неправильної роботи варіаторної «коробки» варто виділити стороннє гудіння, а часом і навіть скрегіт, що доноситься з трансмісії на ходу. Але іноді він ледве чутний, і автовласник списує його на шум від коліс.
Середній ресурс цих варіаторів – 150 000-200 000 км. До кінця їхнього життя настає загальний критичний знос елементів – конусів і ременя, підшипників конусів та їх посадкових місць у корпусі, клапанів у гідроблоці та масляному насосі.
Але коли на дорозі лід або сніг, пробуксовка може викликати не тільки ударні навантаження на пробуксовку. варіатор, Але й сильне прослизання ременя – його головного елемента. У зимовий час небезпечне як короткочасне пробуксування, так і тривале монотонне буксування на місці.