Стратегія диференціації — стратегія завоювання конкурентного переваги, що передбачає орієнтацію діяльності підприємства на надання більшої користі споживачам (крім низької ціни) шляхом пропонування товарів високої якості з високим рівнем супутніх послуг за виправдано високими цінами.
«Сутність стратегії диференціації полягає в тому, щоб знаходити шляхи бути єдиним, хто пропонує покупцям додаткові риси товару, які вони хочуть, та постійно підтримувати цю перевагу».
Отже, диференціація товарів означає виділення продукту будь-якої фірми в очах споживачів від інших продуктів цього класу. Диференціація є формою нецінової конкуренції фірм.
Диференціювання клітин – у біології процес спеціалізації спочатку однорідних клітин. Диференціація доходів населення – в економіці відмінності та неоднорідність у рівні доходів. Диференціальна еволюція – метод знаходження та ранжування глобального мінімуму (або максимуму) функцій від багатьох змінних.