Подібно до літака, який тримається в повітрі завдяки крилам, гвинтокрил злітає за допомогою гвинтів великого діаметра. Такий гвинт називають несучим. Гвинт має лопаті, кожна з яких має аеродинамічний профіль і при обертанні гвинта. рухається у повітряному потоці.
Нахил вертольота вперед або назад (по тангажу) і вбік (по крен) досягається створенням різниці підйомних сил, що розвиваються лопатями несучого гвинта при його обертанні, залежно від того, де знаходиться лопата в кожний момент часу.
Управління по крену та тангажу на більшості існуючих гелікоптерів здійснюється за допомогою циклічної зміни кута атаки лопатей (кроку) гвинта, що несе, званого циклічним кроком, за допомогою автомата перекосу.