Конструктивно безконтактна система поєднує ряд елементів, серед яких джерело живлення, вимикач запалювання, датчик імпульсів, транзисторний комутатор, котушка запалювання, розподільник і звичайно свічки запалювання. Розподільник з'єднаний зі свічками та котушкою запалювання за допомогою дротів високої напруги.
Безконтактна система запалювання з'явилася завдяки розвитку контактно-транзисторної системи. Відмінність безконтактної системи запалювання складається заміні контактного переривника на безконтактний датчик.
Безконтактні системи запалювання дозволили знизити витрату палива, спростити запуск автомобіля в холодну пору року, підвищити крутний момент двигуна на малих оборотах та його потужність на високих, а також дещо зменшити шкідливість вихлопних газів завдяки збільшенню потужності іскри та більш повному згоранню палива.