Блок циліндрів – основна деталь кривошипно-шатунного механізму (КШМ) дво- та більше циліндрового поршневого двигуна внутрішнього згоряння. Є цільнолитою деталлю, що поєднує собою циліндри двигуна. Відливається зазвичай із чавуну, рідше — ливарних алюмінієвих чи магнієвих сплавів.
Поршень, який знаходиться в циліндрі, Перетворює енергію газів, що утворилися в поступально рух, тим самим приводячи в рух колінчастий вал. Циліндр і поршень приробляються в ході експлуатації автомобіля, забезпечуючи ефективність та найкращі режими роботи двигуна.
Верхня частина картера містить блок циліндрів. У невеликих двигунах, як бензинових, так і дизельних, картер відіграє роль корпусу, що поєднує двигун в єдине ціле, і являє собою одну литу деталь – блок–картер. Часто в такому картері заразом відливаються і гільзи циліндрів.
Під час виливки в блоці циліндрів виготовляються канали для проходу охолоджувальної рідини, що омиває гільзи циліндрів. Система таких каналів називається сорочку охолодження.