Шатун – це сполучна деталь між колінвалом та поршнем, основне призначення якої є перетворення поступальних рухів поршня всередині циліндра в обертальні рухи колінчастого валу, з якого обертання передається на колеса автомобіля через трансмісію.Apr 18, 2016
Верхня головка шатуна (поршнева), меншого розміру, через поршневий палець з'єднується з поршнем, а нижня головка шатуна (кривошипна) з'єднується з шатунною шийкою колінчастого валу. Верхня (поршнева) головка шатуна нероз'ємна. Її конструкція залежить від способу кріплення поршневого пальця.
Шатун (англ. connecting rod) (устар. тягове дишло) – деталь, що з'єднує поршень (за допомогою поршневого пальця) і шатунну шийку колінчастого валу або рухомих коліс паровоза. Служить для передачі газових сил поворотно-поступально рухомого поршня до колінчастого валу, що обертається.
В умовах масляного голодування може виявитися і підшипник ковзання у верхній головці шатуна у конструкціях з плаваючим пальцем, а також поєднання поршневого пальця з бобишками поршня. В цьому випадку втулка здатна провернутися, а палець – заклинити як у верхній головці шатунатак і в бобишках поршня.