Поняття ступеня стиснення не слід плутати з поняттям компресія, яке позначає (при певному конструктивно обумовленому ступені стиснення) максимальний тиск, що створюється в циліндрі під час руху поршня від нижньої мертвої точки (НМТ) до верхньої мертвої точки (ВМТ) (наприклад: ступінь стиснення — 10 , компресія 15, …
компресія = ε*n У результаті ми отримуємо двигун N зі ступенем стиснення рівною 10 кг/см2 та компресією від 12 до 13 кг/см2.
Ступінь стиснення бензинового двигуна може коливатися від 10:1 до 13:1, 14:1, а то й вище. Компресія дизельного двигуна немає нижче 20:1. Підручники з теорії автомобіля та всілякі настанови визначають ступінь стиснення як: «… відношення повного об'єму циліндра до об'єму камери згоряння.
Компресія це тиск у циліндрі, і тому вона залежить від ступеня стиснення (величина тиску в меншому обсязі завжди буде більшою, тобто при збільшенні ступінь стиску компресія зростає). За величиною компресії можна попередньо судити про стан двигуна.