Коли ремінь обривається, то розподільний вал зупиняється, і клапани завмирають, зустрічаючись з поршнями. У результаті клапани гнуться, поршні руйнуються, а за ними – гнеться той самий розподільний вал, деформується головка блоку циліндрів, ушкоджується шатунна група. Для двигуна – це реальна трагедія.
Більшість виробників сучасних автомобілів рекомендують виконувати заміну ременя ГРМ після кожних 80000-100000 км пробігу або після 4-5 років експлуатації авто (залежно від того, яка подія настає раніше).
Основною ознакою є характерний свист, що при навантаженні на електрику автомобіля (при включених фарах). Якщо завели двигун «на холодну» і при спробі «піддати газу» чуєте свист з-під капота – значить ремінь генератора ослаб.