В автоматичній коробці передач основними є датчики швидкості (що визначають частоту обертання на вхідному і на вихідному валах КПП), датчики тиску і температури робочої рідини та датчик положення селектора (інгібітор).
За конструкцією є два типи датчиків коробки передач: датчики Холла та індуктивні датчики. Обертання зубчастого обода спричиняє зміну магнітного поля, яке, своєю чергою, призводить до зміни напруги в датчику коробки передач. Ці сигнали напруги передаються датчиком коробки передач на блок керування.
Це все один механізм, який відповідає за передачу інформації контролеру коробки про положення важеля перемикання швидкостей, що виводиться на приладову панель, а також за ввімкнення вогнів руху заднім ходом і керування приводом стартера. Практично всі виробники автомобілів з АКПП розташовують його на валу селектора.
Датчик передає на блок управління КПП режими швидкості сигналами постійного або змінного, залежно від виробника, струму. Сигнал напруги такого датчика пропорційний частоті обертання вхідного вала.