Їздити на машині до ремонту не рекомендується. Наприклад, якщо тече передній сальник, масло може потрапити на ремінь ГРМ з усіма наслідками, що випливають з цього (прослизання ременя, його обрив і загнуті клапани). Протікання в області заднього сальника можуть призвести до того, що мастило потрапляє на елементи зчеплення.
Як правило, масло витікає з мотора через негерметичність ущільнень колінчастого вала, а також піддона. Втім, це тільки найпоширеніші варіанти: оглядати потрібно весь двигун, і якщо сліди масла на захисті картера свіжі, а витоку не видно, краще проінспектувати автомобіль на підйомнику.
Він може проявлятися спочатку в появі масляних розводів, потім плями стають серйознішими, і, врешті-решт, масло починає капати. Протікання масляного фільтра тягне за собою засмічення рухової установки і не тільки – це ще може призвести до повного виходу двигуна з ладу і навіть загоряння машини.